Här hittar du färg och form och vardagsfilosofi. Välkommen!

torsdag 2 februari 2012

kattproblem

Har tråkiga saker att ta itu med... någon som kanske kan  hjälpa? Har en son som troligtvis är kattallergiker samt två supergoa katter som behöver komma till ett nytt hem. Hans och Doris är syskon och fyller ett år i april. De är båda kastrerade/steriliserade och öronmärkta. Hos oss lever dom livets glada dagar som innekatter, men, jag är övertygad om att de båda skulle bli superbra musjägare om de fick komma ut i naturen.
Detta är verkligen sorgligt, då framförallt jag längtat efter husdjur efter många år utan fyrbenta familjemedlemmar. Javisst har vi kaninerna, eller numera kaninEN (Vitis), men han är ju , precis som hans arts naturliga beteende utvecklats genom evolution och avel, inte social på det sätt som våra katter är :)
Det bästa med Hans och Doris har varit deras inverkan på mina barns förhållande till djur -en effekt, jag hade en önskan om att, deras närvaro skulle ha . Det finns hos oss numera "pre husdjurstiden" och "post husdjurstiden" där den avslappnade inställningen och totala avsaknaden av katt- och hundrädsla råder. En "mission completed" skulle man kanske kunna säga, fast inte hade jag tänkt mig att det skulle sluta såhär...


Doris

Hans


Ha en underbar dag i vintersolen!



Inga kommentarer: