Här hittar du färg och form och vardagsfilosofi. Välkommen!

torsdag 23 februari 2012

prickigt

Min absoluta "favoritfärg"... så har den då kommit för att pryda mina kära små barn, under en veckas tid eller så, i form av vattkoppor. Nu är det ju företrädelsevis ljusa prickar mot en mörkare botten som är den allra finaste "färg" jag kan tänka mig och DET är inte vad som gäller i fallet "barnen + varicellae". Men ärligt talat så är dessa koppor inte så mycket till prickar heller. Vätskefyllda blåsor i varierande storlek, som dessutom kliar, borde inte få kallas för något så tjusigt som "prickar" egentligen. Fast visst känns det ändå lite lättare att se dem komma en efter en, än här än där, OM man bara bestämmer sig för att kalla dem för gulliga små prickar. Det skadar ju alla fall inte att ha det som utgångspunkt -för jag är ganska säker på att de kommer att kallas för en massa andra saker innan de är helt bortläkta och glömda!

Våra älskade katter har fått ett nytt hem hos underbara familjen N. Sedan ungefär tre veckor tillbaks lever de ett riktigt myspysliv och har förutom de 6 tvåbenta familjemedlemmarna fått en kattbror vid namn Findus. En riktigt stilig kise som tagit emot sina nya "syskon" med öppna tassar :) Tusen tack familjen N!

I förrgår hade jag träskoleverans till Elestorp, så nu finns det fler målade fotbeklädnader att inhandla för den som inte räds vätan! Här är några exempel :)





Livet blir sällan som man tänkt sig,
så försök ägna mer av din tid till att leva och känna istället!


1 kommentar:

Eva Hagbjärn sa...

Det är ju bra att A och T fick vattkoppor till sist.
Av erfarenhet vet vi ju att det inte är något vidare att få den sjukdomen som vuxen =/

"Dina" tofflor är jättefina! Unikt tillfälle för den som vill ha något som ingen annan redan har. Varje toffelpar är som ett litet konstverk.

Kram Mamsen