Här hittar du färg och form och vardagsfilosofi. Välkommen!

torsdag 27 oktober 2011

pyssligt värre

... blir det ibland att få ihop allt som ska hinnas med... Men, skam den som ger sig, för på något vis så ordnar det sig oftast ändå.
Viktigast av allt är nog det som även är svårast av allt - att stanna upp och tänka efter mitt i stress och kaos och att ställa sig frågan; vad är egentligen viktigast i mitt liv här och nu? För hur vi än vänder och vrider oss så är det faktiskt "bara" här och nu som vi med säkerhet kan säga att vi har. Det finns faktiskt ingenting som kan ändra på det...

I dag har jag njutit av solen som så snällt tittade förbi på eftermiddagen. Visserligen mestadels inifrån, men bättre det än inte alls. Jag har gärna höst ett tag till, men mina barn (och veckotidningsvärlden) är redan långt framme i nästa årstid med sina väder-önskningar, så därför blir det vintertema på pysslen som följer :)



carpe diem

1 kommentar:

Judy sa...

I like your philosophy - even if Google Translate did botch it up a bit!

Kram