Här hittar du färg och form och vardagsfilosofi. Välkommen!

måndag 26 september 2011

vad gör jag nuförtiden...

... varför hör man aldrig av mig?!
Well, eftersom jag tillhör den sortens människor som inte gillar att klaga, så bär det mig emot, men samtidigt måste jag nog skylla på, att mina dygn på sistone har begåvats med för få timmar.
Det var ju inte direkt så att jag tyckte det fanns ett överflöd tidigare heller, men nu är det alltså fem resor värre och lite känns det allt som att vattennivån gärna får sjunka nedanför mitt hårfäste snart...
ELLER, så handlar det nästan bara om min egen inställning till livet, som vanligt. Det är alltid enklast att skylla på något eller någon annan, när det kanske i själva verket handlar om hur jag prioriterar själv...
Visst, det ska nog vara lite tufft och svårt att vara student OCH egen företagare OCH mamma till två inte helt stora barn OCH hålla igång ett stort husrenoveringsprojekt OCH därtill lida av diverse diffusa krämpor...

Men oavsett -nu får det räcka med klagomål. Jag gör ingenting som jag inte har valt själv, så nu är det upp till mig att göra det bästa utifrån de val jag gjort!


Plugg...
...och jobb

go'natt alla tidsoptimister!

1 kommentar:

Eva Hagbjärn sa...

You have to look on the bright side of everything =)

KRAM Mamsen

P.S. Hoppas det gjorde nytta hos sjukgymnasten idag?