Här hittar du färg och form och vardagsfilosofi. Välkommen!

torsdag 3 mars 2011

prinsens nya kläder

Det var inte bara min familj som flyttade för snart ett år sedan (vad tiden går!) Även mina föräldrar sålde sitt hus, som de byggt och bott i, sedan nästan 40 år tillbaks i tiden (sannerligen vad tiden går!) http://hovdamen.blogspot.com/2010/09/tiden-rinner-ut.html
Då de nu flyttat till ett mindre boende , innebar det en reducering av inventarier och annat i deras hem. Ett fantastiskt arbete att klara av vill jag påpeka. Att sortera ut det man kanske sparat på grund av affektionsvärde är en mycket tuff uppgift, som min mamma klarat beundransvärt :)
Det blev lite kläder i utrensningen -sådant som inte användes, men som det inte var något fel på. Jag har använt en del av dessa till att skapa "nya" barnkreationer...
Tyvärr finns inga före-bilder på just dessa skapelser, men, jag kan ju säga så mycket som att det var en vuxentröja från början, som nu fått sällsakap av ett begagnat blixtlås på jackan/koftan och begagnad trikå (från en kjol jag sydde i slöjden på mellanstadiet!) som foder inuti mössan.
Prins T gillar verkligen sina nya kläder, vilket naturligtvis gör hans mamma väldigt glad :)



"Återvinn, återbruka och återställ!"  Byggare Bob

6 kommentarer:

Mika sa...

Oj vad fina! Hatten av!!! Syr du på beställning också?

Eva Hagbjärn sa...

KRAM!

Mamsen

Sofie sa...

Fin fint =D

Anna sa...

Tack ska ni ha :)
Japp jag syr även på beställning. Snart blir det en hemsida med mer info ;)samt förhoppningsvis liten hemförsäljning på Glimmingevägen 25 i Västra Karup!

Mika sa...

Då måste du meddela mig!!!!

Judy sa...

Fantastic Anna!
(Somehow I missed a LOT of your posts! ugh!!!)

xo